افرازهای توپولوژی

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه ارومیه - دانشکده علوم
  • نویسنده لیلا خیری
  • استاد راهنما محمدعلی اسدی
  • سال انتشار 1393
چکیده

فضای x فضای y را افراز می کند، اگر y اجتماعی از زیر مجموعه های دوبه دو مجزا باشد، که هر یک از آنها همومورفیک با x هستند. ما رابطه افراز توپولوژی را به ویژه در محدوده ای از فضاهای متری تفکیک پذیر مطالعه می کنیم و توپولوژی تشابهی از مسائل معروف در تئوری از افرازهای هندسی به دست می آوریم . واژگان کلیدی : فضاهای توپولوژی ، افرازهای توپولوژی ، فضاهای متریک تفکیک پذیر.

منابع مشابه

آغاز توپولوژی در لهستان

تا پایان قرن نوزدهم، لهستان در عرصۀ ریاضیات چندان مورد توجه نبود. به یک باره، بعد از جنگ جهانی اول، مکتب ریاضیات لهستان شهرتی فراگیر یافت و دو شهر بدل به مراکز مهم ریاضیات شدند: یکی لووف  که در آنجا استفان باناخ و جمعی دیگر دربارۀ آنالیز تابعی پژوهش می کردند و دیگری وارشاو  که حوزۀ اصلی پژوهش در آنجا، نظریۀ مجموعه ها و توپولوژی بود. در این مقاله، تمرکز ما بر دستاوردهای لهستان در حوزۀ توپولوژی خ...

متن کامل

انتخاب اجتماعی و توپولوژی

وجود یک الگوی انتخاب اجتماعی روی یک فضای رجحان P، نه تنها مساله ای توپولوژیک، که مساله ای هموتوپیک است. مولف، این مساله را 50 سال پیش با اصطلاحات دیگری و اندکی بعد با همکاری گانیا و هیلتون، حل کرده بود. P باید یک H - فضا باشد که یا انقباضی است یا هم ارز هموتوپیک با حاصل ضربی از فضاهای ایلنبرگ - مک لین روی اعداد گویا.

متن کامل

محاسبه ضریب انتشار رسوبات توسط افرازهای گسلی در شمال کرمان

      یکی از ساده ترین و مهمترین راه های تکمیل کاتالوگ زمین لرزه های یک منطقه، تعیین زمان و مکان رخدادهای وقایع لرزه ای می باشد. این مطلب از این نظر اهمیت دارد که مکان های دارای پتانسیل لرزه ای شناسایی و مکان هایی که در تاریخ امروزه فاقد فعالیت های لرزه ای اما دارای قابلیت ایجاد زلزله می باشند، شناسایی می گردد. یکی از راه های شناسایی این مکان ها استفاده از افرازهای گسلی فروسائیده  می باشد که به...

متن کامل

کاربرد افرازهای برچسب دار در آنالیز حقیقی مقدماتی

هدف این مقاله ارائه اثباتهای دیگری برای چند قضیه مقدماتی در آنالیز حقیقی است. اثبات دیگری از یک قضیه دید تازه تری  نسبت به آن ایجاد می کند که برای  توجیه آن رهیافت نو کافی است. به هر حال اثباتی تازه برای یک قضیه قدیمی  که به لحاظ مفهومی ساده تر باشد، دارای مزایای آشکاری است.

متن کامل

آنتروپی افرازهای فازی:یک مدل کلی

ابتداگذری بر نظریه مجموعه های فازی داریم.سپس آنتروپی افرازهای فازی با توجه به اندازه ی فازی,تجزیه وتحلیل خواهد شد.یک مدل کلی مبتنی بر عملیات شبه حسابی و ‎ ‎g‏- توابع ایجاد خواهد شد و ‎‎نشان داده خواهد شد که آنتروپی افرازهای فازی تحت ‏یکریختی حفظ می شود.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه ارومیه - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023